Angel - vervolg - Reisverslag uit Zelhem, Nederland van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Angel - vervolg - Reisverslag uit Zelhem, Nederland van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Angel - vervolg

Blijf op de hoogte en volg Pietje

08 April 2015 | Nederland, Zelhem

Lieve Allemaal,
Het heeft even geduurd maar dan heb je wel wat…..zie hier onze Angel (https://www.youtube.com/watch?v=Q4mITubJYOA) die zo stralend rondhobbelt met haar nieuwe prothese. Het filmpje is de eerste dag gemaakt: aandoenlijk dat het merkje nog aan het roze gympje van de prothese hangt. Het is weliswaar meer vooruitkomen dan goed lopen maar aangezien Angel vindt dat ze alles zelf wel kan, hebben we het maar even laten rusten: geen fysiotherapie dus (een nichtje van me heeft volgens haar moeder dezelfde instelling en zij is er inderdaad al aardig ver mee komen). Maar de euforie van de periode met “twee benen op de grond” is aan het verdampen, en Angel ziet nu toch wel in dat fysiotherapie noodzakelijk is. Ze gebruikt inmiddels de prothese maar daarbij ook de kruk en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Pastor Jason heeft een nichtje die voor 50% als juf op school werkt en voor 50% als fysiotherapeut werkzaam is. De zomervakantie is net begonnen en zij heeft nu alle tijd. Deze week is ze al twee keer met Angel aan de slag geweest en de komende vijf weken zal dat drie keer per week gebeuren. In totaal krijgt Angel dus zeventien behandelingen, van een uur! Daarna moeten we zien hoe het schema wordt vervolgd. Verder moeten we afwachten of de prothese passend blijft nu er in de stomp een andere spierontwikkeling ontstaat.
Angel had tegen de juf van haar schooltje gezegd dat ze zichzelf zo mooi vond met de prothese. Waaaauw, wat fijn als je 13 jaar bent en je dat van jezelf kan zeggen! De fysiotherapie is nu dus gelukkig gestart: de fysiotherapeute komt bij haar en er wordt geoefend op straat want zoals ik jullie al had laten weten: in haar hutje kun je staan noch lopen. Ik kan mij er eerlijk gezegd geen voorstelling van maken maar dat krijgen we nog wel te zien.
De gulle gevers wil ik namens Angel hartelijk bedanken maaaaaar ………..we zijn er nog niet!!!!
xxPP

• 08 April 2015 - 08:43

Else:

Wat een mooi en hoopgevend bericht. De naam van Angel past ook jou. Fijn dat je hier op kunt terugkijken.

• 08 April 2015 - 12:32

Monique:

Wat mooi ziet dat er uit. En wat fijn dat je nog steeds betrokken bent.

• 08 April 2015 - 18:52

Dinie:

Fijn piet dat je daar zo veel hebt kunnen doen. Wij zitten nu in SPANJE . ALS WIJ TERUG ZIJN MAAK IK SNEL EEN AFSPRAAK. XXXX DINIE