Ook leuke dingen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Ook leuke dingen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Ook leuke dingen

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

22 Februari 2023 | Filipijnen, Manilla

Ha allemaal,

Vandaag was het zo ver ….. een middagje uit naar een overdekt pretpark. Vorige week bij het ophalen van de kinderen van school kwam ik een Amerikaanse dame tegen die ik regelmatig zag/sprak voor de pandemie.

Het was een snelle bevalling … de geboorte van het plan om met de oudste kids een middagje naar een soort overdekt pretpark te gaan. Denk dat dat ook wel goed is voor ze: vooral voor de oudste vier van 12/10/8/6 jaar die al zolang wachten op een “for ever family” is het goed om ook eens iets anders te zien dat het stoepje van TLC. Stel je voor dat je dag in dag uit al 5 jaar lang daar verblijft tussen jengelende baby’s, luiers en flesjes. Bovendien is het ook prima om te zien hoe de buitenwereld er uit ziet, waar ze naar ik hoop in terecht gaan komen.

Fantastisch dat ik deze dame tegenkwam want zij heeft een auto en ik niet. Een paar jaar geleden hebben we hetzelfde gedaan en dat had iedereen als heel gezellig ervaren.

Opgehaald uit school en meteen door (foto’s 1 en 2 boven). Dan zie je toch al wel dat de onwennigheid er is: Viel van 10 jaar: geen idee wat hij nou moest met al die flipperkasten. Alles bewoog toch wel en muziek kwam er ook nog uit dus dat muntje voegde eigenlijk niets toe. Toch maar gedaan en hij drukte op alle knoppen te gelijk ….. rolde er ineens een foto van hem uit met een dinosaurus. Hij glunderde en ik genoot, begreep ook niet hoe het kon (foto 3 boven). Eén van de kleinsten vond de roltrap eng: iets waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken.

Treintjes, botsauto’s, draaiende paardjes ….. het was één groot feest. Natuurlijk een Mc Donalds toe en we waren op tijd weer thuis.

Zij moe en ondergetekende gesloopt., xxPP

• 22 Februari 2023 - 17:26

Weina :

Hi mam, wat ontzettend fijn dat jullie zo’n uitstapje konden maken met de grotere kids. Dat nemen ze voor altijd mee in hun hart. Lief Weina

• 22 Februari 2023 - 17:31

Ingrid Andeweg:

Zal zeker wel, want jij bent de oudste, dus... niet zo gek.

Gesloopt, maar voldaan!

Hou vol!

[e-1f44a] [e-1f48b] Ingrid

• 22 Februari 2023 - 17:46

Else:

Wat een ervaring voor de kinderen. Leuk zo'n "snelle bevalling": het plan werd realiteit. Hulde! De foto's geven duidelijk weer hoe er genoten werd. Goed werk !!!

• 22 Februari 2023 - 18:33

Esther Willemsen:

Wat bijzonder zeg! Hartverwarmend!

• 22 Februari 2023 - 19:03

Ans Blankestijn:

Mooi dat we mee mogen genieten met jouw avonturen

Heel bijzonder wat jij allemaal beleef en wat je daar mag doen!

Alle goeds toegewenst!

• 22 Februari 2023 - 19:24

Meijerink:

Wat fijn dat we zo met jou mee op reis worden genomen,

Geniet met volle teugen, die kinderen zullen jou en het plezier NÓÓIT vergeten.

Succes, gr Tonie.

• 22 Februari 2023 - 19:55

Jacqueline Van Den Brink:

Wat een leuk verslag weer Pietje,kijk er toch steeds weer naar uit wat jij beleef daar samen met de kinderen,wat fijn dat er zulke mensen zijn als jou.....die de lichtjes soms weer laten stralen in de ogen van deze kinderen met een rugzak!

• 22 Februari 2023 - 23:01

Monique :

Wat heerlijk dat je dit regelt voor de kinderen. En ik zie je genieten. Dit doe je toch maar mooi. Mooi beschreven ook.

• 22 Februari 2023 - 23:10

Irene PtG:

Respect Pietje, wat een onderneming, maar hoe leuk dat je hen een beleving hebt mogen meegeven. Echt speciaal! En idd heel lief. Gr van ons allemaal! Liefs Irene

• 23 Februari 2023 - 08:26

Anne Horjus:

Wat heerlijk voor! Bij ons is dat bijna ‘gewoon’

• 23 Februari 2023 - 08:56

Aafke:

Wat fantastisch dat je dit tripje hebt kunnen regelen voor de kinderen !Feest!! Zullen ze altijd in hun hart meenemen. Houdt vol. Liefs

• 23 Februari 2023 - 13:46

Lotte:

Wat een mooie ervaring voor hen én voor jou! Lotte

• 23 Februari 2023 - 20:57

Margriet:

Wat fijn dat dit mogelijk was voor deze kinderen!! Geweldig wat je allemaal doet voor anderen. Wat een energie heb jij!!! En zo leuk om het allemaal te lezen. Geniet nog even daar.

• 24 Februari 2023 - 10:24

Klasien De Lange:

Wat een glunderende koppies. Dat was even genieten. Goed geregeld. Dit is een blijvende herinnering voor ze en genieten voor jouw. Ben heel erg benieuwd naar al je verhalen.

Lieve groet, Klasien.

• 24 Februari 2023 - 12:10

Wout En Janny:

hallo Pietje,

Dit is wel wat anders dan je vorige verslag, maar wederom een waardevolle ervaring. Om blije gezichten te zien moet je goed doen.

Ga zo door.

• 24 Februari 2023 - 18:39

Joke Navis :

Wat een blije gezichtjes.

Dit vergeten ze nooit meer.

• 25 Februari 2023 - 13:51

Joke:

Hoi Pietje,

Je bent heel goed bezig!. Prachtig die verwondering en het genieten van die kinderen.

• 25 Februari 2023 - 15:31

Sipkje Van Zessen - Van Der Wal:

Dank je wel voor alle informatie.