Immigratie - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Immigratie - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Immigratie

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

27 Februari 2023 | Filipijnen, Manilla

Dag allemaal,

Was vergeten dat ik nog naar de Immigratie Dienst (ID) moest voor mijn visum. “Fluitje van een cent”, dacht ik na alle jaren ervaring …. .

Gewoon, zoals alle vorige keren, met een trike naar TayTay, naar de Oude Markt waar ik werd afgezet. Bij de ID aangekomen was het gebouw leeg en er liep wat volk: geen Engels dus dat schoot niet op. Weer buiten zag ik een politieagent die me (moeizaam, moeizaam) vertelde dat de hele boel verhuisd was naar de Nieuwe Markt …….. gewoon alsmaar rechtdoor en bij een Mc Donald rechts en dan ….. .

Heb toen besloten om maar per benenwagen te gaan want communiceren over welke stopplaats o i a is niet helder te krijgen. Lopen, lopen … en de temperaturen liepen snel op. Hier en daar gevraagd: de een zei links en de ander recht door en ik stond maar eens even stil om te bedenken …… hoe nu verder?

Met verbazing zag ik een giga kerkgebouw tussen alle vieze winkeltjes. Twee net ogende jonge mannen wilden in hun glimmende bolide het terrein af rijden. Bingo: die moet ik hebben. Heb keurig aan het raampje getikt en gevraagd of ze me wilden helpen om bij de Nieuwe Markt te komen. Tot mijn stomme verbazing stapte de bestuurder uit, haalde wat spullen van de achterbank en zei dat ik kon instappen en zij mij wel zouden wegbrengen. Nou dat klonk als muziek in de oren ….. als er maar genoeg zweet over je rug gutst dan word je kennelijk ook minder selectief en spring je bij 2 vreemden in de auto. Zo hard kun je toch niet rijden in Manilla dus in nood spring ik er ook wel weer uit.

Maar goed …. na veel zoeken de Nieuwe Markt bereikt ….. maar geen ID. Werden weer terug gestuurd naar de Oude Markt! Wat een geduld en wat een vriendelijke knullen. Het was bovendien nog echt gezellig ook! Heel bijzonder. Weer zoeken bij de Oude Markt waar de bestuurder uiteindelijk bij het politiebureau ging informeren …. we moesten toch weer terug naar de Nieuwe Markt.

Weer overal gevraagd en uiteindelijk een niet gebruikte oude parkeergarage in gereden: slagboom door en ze kochten een kaartje. Toen werd de auto geparkeerd op de 3e verdieping bij een roltrap die het niet deed. Lopend zijn we verder per stilstaande roltrap naar de bovenste verdieping gegaan en zebegeleidden me keurig naar een klein kantoortje van de ID. Heb ze van alles aangeboden: benzine, kaartje voor de parkeergarage maar ze wilden er niets van weten!!!!!!!!

Bedankt mannen!

Visum in paspoort en ondergetekende was gelukkig weer op tijd om de kids uit school te halen….. Eindgoed al goed!

Xx

PP


  • 27 Februari 2023 - 17:09

    Annet:

    Wat een geweldige ervaring. Veel mensen deugen dus wel.


  • 27 Februari 2023 - 18:22

    Ria :

    Pietje wat beleef je veel. Je schrijft en je ziet het haast voor je. Prachtig.


  • 27 Februari 2023 - 19:07

    Jacqueline Van Den Brink:

    Jij durf wel Pietje......echt knap van jou zeg,had het voor geen goud gedaan in m.n eentje!


  • 27 Februari 2023 - 19:13

    Mirjam De Jong:

    Super Piet [e-1f44d]


  • 27 Februari 2023 - 19:16

    Else:

    In Amsterdam was je vast niet ingestapt bij twee onbekende mannen. Best moedig en alles liep heel goed af. Wat een gedoe. Maar het visum is binnen en jij weer een ervaring rijker.


  • 27 Februari 2023 - 19:29

    Raymond Van Peer:

    Wat een verhaal Pietje.

    Je hebt je vriendelijke gezicht mee zullen we maar zeggen...

    Geen snoepjes eten van vreemde mannen Pietje!!!

    Succes gewenst groeten Raymond


  • 27 Februari 2023 - 20:52

    Monique :

    [e-1f602] echt wat een verhaal weer. Schitterend en er zijn nog lieve betrouwbare mensen.


  • 27 Februari 2023 - 21:10

    Weina:

    Jij een ervaring rijker maar zij ook. Fijn dat t goed gekomen is.


  • 28 Februari 2023 - 07:53

    Marlon :

    Gelukkig zijn er ook mensen die behulpzaam zijn en te vertrouwen. Fijn dat ze je geholpen hebben. Wat een verhaal! Gelukkig is het weer geregeld! Lieve groetjes


  • 28 Februari 2023 - 10:49

    Ingrid:

    Fantastisch Pietje dat je op deze leeftijd kan denken:" Mij kan niets gebeuren!"

    En terecht! Heerlijk avontuurlijk en je beschrijft het ook fantastisch.

    Dit onderschrijft mijn stelling dat alle mensen in principe goed zijn!

    Nog een mooie tijd en we denken aan je.

    Lieve groeten.


  • 28 Februari 2023 - 19:34

    Fried :

    Weer heel leuk en leerzaam om te lezen!

    Heb er nu ook de tijd voor, zit thuis vanwege corona. Hoop op meer schrijvers om van te genieten! Hou je taai, liefs Fried Verzonden


  • 02 Maart 2023 - 09:02

    Esther W:

    Oh heerlijk Pietje, wat een belevenissen. Wat zullend die mannen ook een leuke dag gehad hebben!

    Liefs Esther


  • 07 Maart 2023 - 11:29

    W En J:

    Hoi Pietje,

    wat leuk om zo jou belevenissen te volgen, het was weer een heel avontuur.

    Het zit er bijna op en op deze manier wensen we je een goed afscheid van al je vrienden daar.

    Ook een hele goede reis en behouden thuiskomst gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 63018

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: