Goed nieuws - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Goed nieuws - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Goed nieuws

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

11 Februari 2024 | Filipijnen, Manilla

Ha allemaal,

Weer veel gedaan. ……. maar nu eens inzoomen op héél goed nieuws. Tijdens een van de eerste keren dat ik hier was kwamen er 4 kindertjes van één gezin binnen: pasgeboren meisje, zusje van 3, broertje van 5 en meisje van 7. Het was voor mij toen de eerste kennismaking met een wel heel andere wereld en behoorlijk van slag. De jongste was net geboren in het geboorte kliniekje naast TLC en daarna nooit meer iets van mams gehoord en papa was er al van door.Op dat moment zat ik veel bij de baby’s en de toddlers in het souterrain en heb deze pasgeborene heel veel flesjes gegeven, en verder alles wat er bij zo’n kleintje komt kijken. De 3 anderen zaten boven maar kwamen natuurlijk vaak kijken hoe het met hun kleine zusje ging. Het klinkt nu natuurlijk als “appeltje/eitje” maar vervolgens kwam natuurlijk de volgende stap ….. adoptie: maar wie adopteert nu 4 kids tegelijk? De insteek was wel om ze bij elkaar te houden. Het is al eerder gelukt, herinner ik me. Maar iedere keer als ik weer kwam …. ze waren er nog! Ik vond het vooral heel rot voor de oudste 2: inmiddels 13 en 11. Een meisje van 13 hoort met vriendinnen te giechelen en alles wat er bij hoort. Ze is het zat om tussen het gefriemel van al die kleintjes te zitten.

Maar een paar dagen geleden ging de kogel door de kerk: alle 4 naar Canada!!!!!! Het kan nu nog een tijdje duren i.v.m de paspoorten/medische checks/ en ga maar door. Iedereen hoopt natuurlijk dat het vertrek voor Kerstmis zal zijn en dat zou fantastisch zijn. De “life books” kunnen dus de deur uit. Een jaar of twee geleden was het adoptie echtpaar in het TLC en de kids hebben ze dus bij toeval ooit ontmoet. Dit kunnen de oudste twee zich herinneren. Wat een geweldig nieuws: jonge mams van 28 en paps van 31. Ik denk dat het een grote reunie gaat worden: de social worker van toen komt ook en …. hhhmmmm wat ik ga doen?. Vul maar in: mijn hart zegt ”gaan” en mijn verstand zegt “niet gaan”! Ik weet nog wel iemand bij wie het vast ook kriebelt: begint met een “A”. We gaan het meemaken: eerst maar even laten landen allemaal.

Voor de oudste 2 is het echt tijd om deze nieuwe fase van hun leven in te gaan. Als ik zie hoe ze in een heleboel dingen toch wel achter lopen…Een hele digitale wereld bv. Openbaar vervoer, onbeschermd/alleen op straat lopen…. Het hoort er zo bij. Nu worden ze altijd gehaald en gebracht samen met de kleintjes…..balen voor ze, dat merk je aan alles.

Dit weekend druk geweest met het helpen van voedselprojecten ten noorden van Manilla. In het verslag van vorig jaar staat er veel over dus ik zal jullie er niet mee lastig vallen.

Nu effe uitpuffen op mijn kamer en genieten van het goede nieuws.

Alle goeds, XXPP


  • 11 Februari 2024 - 21:06

    Agnes:

    Wat mooi dat het jonge echtpaar uit Canada alle 4 de kinderen adopteert. Mooi dat er ook zulke mensen op de wereld zijn.

    Maar wat zullen de kinderen moeten wennen aan die 'andere wereld'! Het zal vast lukken!


  • 11 Februari 2024 - 21:35

    Ans :

    Wat een bijzonder verhaal Pietje!

    Nog een mooie tijd toegewenst!


  • 11 Februari 2024 - 22:36

    Annet :

    Ongelooflijk moedig van dat Canadese stel! Hoop dat ze het met z'n zessen goed krijgen.


  • 11 Februari 2024 - 23:31

    Franny Van Winterswijk:

    Wat een bijzondere gebeurtenis is dit.

    En wat een bijzonder echtpaar uit Canada.

    Pietje ik vind het ook bijzonder wat jij doet.


  • 12 Februari 2024 - 09:02

    Marlon :

    Wat ongelooflijk mooi dat alle vier de kinderen naar één gezin gaan. Prachtig dat jonge mensen dit doen!!

    En petje af voor alle het mooie werk wat jij daar ook doet.


  • 12 Februari 2024 - 09:04

    Anneke Gerritsen:

    Wat super fijn voor deze kinderen. Ik hoop dat ze samen met hun nieuwe ouders een mooie toekomst tegemoet gaan. Een bijzondere gebeurtenis[e-1f60b]


  • 12 Februari 2024 - 11:04

    Aline Timmer:

    Wat fijn dat deze kinderen in 1 gezin bij elkaar blijven. Het is al heel wat voor ze in een vreemd land te beginnen. Ik wens hun veel geluk en een mooie toekomst.

    Pietje dank voor je mooie reisverslag.

    grt. Aline


  • 12 Februari 2024 - 12:25

    Else:

    Lieve Piet,

    Wat een positief verhaal. Hoop zo dat het goed afloopt. Een "lintje" voor de adoptie-ouders. En een opsteker voor het TLC en voor jou.

    Liefs, Else


  • 12 Februari 2024 - 14:47

    Piet Hendriks:

    ...weet je, Pietje, Emanuel, Here God weet, dat jullie het Goede Nieuws vernamen..,Hij heeft er een Grote Hand in gehad, immers Hij is er bij, èn ook dat Hij jullie verlangens ziet, en het jullie persoonlijk laat weten, wat je doen moet... Ik ben benieuwd wat Hij nog meer gaat doen, ik hoor het wel van je, veel Liefs, Piet H.

    Ps. Ik heb al de foto's gezien van Manilla Payatas.Heerlijk met al die kinderen,wat een belevenis...

    https://www.facebook.com/share/p/xefaMUkzWUoRBMpj/


  • 12 Februari 2024 - 19:30

    Amber Van Vliet En Familie :

    fijn dat die kinderen kunnen geadopteerd worden en fijn dat het goed met jou gaat

    Hartelijke groeten Amber van Vliet en fam


  • 13 Februari 2024 - 11:36

    Klasien De Lange:

    Hai Pietje,

    Het zijn spannende tijden voor die vier kinderen en de ouders die ze gaan adopteren. wat een vrijheid komt er straks op die kinderen af. Hopelijk gaat het allemaal goed komen. Je gunt het ze van harte.

    Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je er ook zo van kan genieten.

    We zijn weer erg benieuwd naar al je verhalen als je weer terug bent.

    Liefs, KLasien


  • 14 Februari 2024 - 09:54

    Alice :

    Mooie en pakkende verhalen Pietje[e-1f64f][e-1f3fb] je bent een topper. Bijzonder dat je aan de ‘wieg’ hebt gestaan van de 4 kinderen die nu (gelukkig) samen een toekomst in Canada tegemoet gaan. Be blessed[e-1f618]


  • 21 Februari 2024 - 16:18

    VWolfswinkel:

    Pietje,

    we zijn blij dat je, ondanks alle beperkingen die je daar tegen komt, ook nu een mooi bericht vermelden mag, wat geweldig dat de 4 kids samen mogen blijven en een nieuwe toekomst tegemoet gaan.

    geniet nog even van je verblijf en de zon, die zien we hier niet zoveel.

    een goede terugreis gewenst!

    wout en janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 62981

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: