Meisje S. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Meisje S. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Meisje S.

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

03 Februari 2024 | Filipijnen, Manilla

Dag allemaal,

We zijn alweer lekker aan de gang. Ga jullie iets vertellen wat er nog meer uit mijn koffertje is gekomen …… een thermometer die je binnen enkele seconden vertelt wat je temperatuur is. Je houdt het enkele seconden op je voorhoofd en klaar is Kees. Ik heb de gebruiksaanwijzing in de vorm van een foto erbij gedaan. Wat een uitvinding! Vooral bij babies en hele kleintjes geen gepruts meer van stilzitten. Ik heb ze gekregen van de zus van mijn buuf die bij een bedrijf werkt met dit soort apparatuur m.n. voor ziekenhuizen. Ik had er 5 meegekregen en 2 heb ik in het TLC gelaten en de andere 3 in het kraamkliniekje ernaast. Wat waren ze er blij mee!

Verder kreeg ik 1 dag voor ik wegging de vraag of ik een doppler had…maar waar haal je in de laatste 24 uur nou zo'n apparaat vandaan??? Een uur later, toen ik bij de kapper was, vertelde ik dat ik een vraag had voor een doppler maar ook niet wist waar ik dat nou zo“123” vandaan moest halen. En? Ze had er 1 en die kon ik zo meenemen. Hoezo toeval? Ook dat was van harte welkom. Het is reeds in gebruik ook.

Verder wil ik even inzoomen op een bijzondere bewoonster, meisje S., 9 jaar en meervoudig gehandicapt (waggelt een beetje maar fietst met zijwieltjes). Ze woonde in een tehuis waar meerdere gehandicapte kindjes woonden maar de oprichtster (76) is er na 35 jaar mee gestopt en is teruggegaan naar Canada. De toen aanwezige kinderen zijn her en der ondergebracht en zo kwam kindje S bij het TLC. Ze kan niet praten, stoot wel klanken uit, maar begrijpt alles. Natuurlijk is het TLC niet specifiek voor dit soort zorg maar nood breekt wet. Ik wilde de kat uit te boom kijken om te zien hoe ze rond hobbelde , althans dat was mijn planning, maar daar kreeg ik de kans niet voor. Heel apart: ik loop buiten op straat op schoenen en binnen het TLC op slippers. Toen ik de 2e dag weer kwam ….. eerst een knuffel ( t’is een ontzettend vrolijk, toegankelijk kind) en vervolgens rende ze weg en kwam met de slippers aanzetten. Vroeg me toen wel even af wat er in dat koppie allemaal rondgaat. Gisteren nota bene “Memory” gespeeld (jaja, dat zat ook in de koffer …. spelletjes van de Action): ze had het meteen door en scoorde 2 x goed ….. Wat hebben we daar veel pret mee gehad! Sociaal in de groep geweldig! De andere kinderen zijn lief voor haar maar ze kwijlt veel en dat nodigt niet uit maar ze draait wonder boven wonder super goed mee. Twee maal in de week gaat ze naar therapie. Niet naast de deur maar fijn dat het kan. Op een heel kleine tablet zitten progamma’tjes voor haar woordenschat. Aan mij de eer om 2 x per dag aan de slag te gaan en dat doen we op een rustige plek zonder drukte, 15 min max per keer want het kost haar veel energie. Ondanks haar handicap behoort adoptie tot de mogelijkheden weten we uit het verleden.

Verder gaan we gewoon door met de dingen van alle dag. Vanmorgen veel met klei bezig geweest en dan zie je wel dat de kleine vingertjes van meisje S niet zoveel kracht hebben om een klont klei plat te drukken maar met een beetje hulp komen we er wel. Het gaat ook om het gezellig samen een klusje doen, en daarom ben ik uiteindelijke hier.

Alle goeds, XXPP


  • 03 Februari 2024 - 10:33

    Aline Timmer:

    Beste Pietje,

    Wat een interessant reisverslag weer van jouw gelezen. Ik vind het knap wat je daar allemaal doet en onderneemt.

    Leuk om je te blijven volgen.

    Groetjes Aline


  • 03 Februari 2024 - 10:34

    Anneke Gerritsen:

    Hoi Pietje',

    Wat een mooi verslag, je geeft ons echt een inkijk in je leven daar. Wat dankbaar dat je meisje S mag en kunt helpen. Fijn ook dat je zoveel noodzakelijke spulletjes hebt meegebracht. Geniet van je tijd daar.

    Lieve groet, Anneke


  • 03 Februari 2024 - 11:02

    Han En Henny :

    Hallo Pietje, We hebben net je verslag gelezen wat indrukwekkend allemaal, wens je sterkte en kracht toe hartelijke groeten Han en Henny,


  • 03 Februari 2024 - 11:06

    Wink:

    Je bent een toppertje Piet


  • 03 Februari 2024 - 11:14

    Else:

    Lieve Piet,

    Wat heerlijk dat je alle spullen die je meesjouwde zo goed gebruikt worden.

    Wonderlijk dat meisje S. En zo verdrietig dat ze wel de hersens maar niet het lijfje heeft. Aan jou wel toevertrouwd om haar aandacht te geven.

    Hou je goed, liefs Else


  • 03 Februari 2024 - 11:18

    Maria:

    Wat geweldig om dat zo mee te maken: dat het zi goed gebruikt kan worden en je het ontbrekende voorzien wordt. De Here is nabij. Mooi te lezen over je contact


  • 03 Februari 2024 - 11:20

    Franny :

    Pietje, wat ben je toch een bijzondere vrouw.

    Met heel je hart ben je daar.

    en wat leuk dat je zo’n mooi verslag kunt schrijven.

    Groeten Franny


  • 03 Februari 2024 - 11:39

    Riet Hermans:

    Hoi Pietje, mooi dat inkijkje in je dagelijkse ritme daar. Als je dit leest wil je steeds meer doen denk ik. Succes met S en geniet van de aanhankelijkheid. Groetjes Riet


  • 03 Februari 2024 - 12:26

    Anne Horjus:

    Prachtig Pietje, mooi verhaal


  • 03 Februari 2024 - 13:15

    Marlon :

    Hallo Pietje

    Weer met zoveel interesse en verbazing je verslag gelezen. Je bent zo vindingrijk om aanpassingen en oplossingen te vinden. En de liefde die je aan de kinderen kunt geven is zo groot.

    Fijn dat je dit allemaal doet. Het zijn ervaringen voor de kinderen die ze nooit meer zullen vergeten!!

    Lieve groet Marlon


  • 03 Februari 2024 - 13:21

    Hennie Droogh:

    Hoi Pietje,

    Prachtig verslag.

    Mooi om te lezen wat voor liefdadigheidswerk je daar doet. Chapeau!!

    Heel aandoenlijk verhaal over meisje S.

    Groetjes

    Hennie


  • 03 Februari 2024 - 15:10

    Fried Bakker:

    Dag Pietje,

    Wat bijzonder toch allemaal en wat schrijf je het mooi op! Dank, Fried


  • 03 Februari 2024 - 18:44

    Jacqueline Van Den Brink:

    Topper ben je Pietje!

    En wat fijn dat juist dit meisje van van jou die welverdiende aandacht krijgt.....fijn om te lezen!

    Een lieve groet van Jacqueline.


  • 03 Februari 2024 - 18:58

    Annet:

    Je maakt je weer enorm nuttig zo te lezen. En uit het hart! XX


  • 04 Februari 2024 - 09:34

    Agnes:

    Wat een mooi verhaal! Er is geen toevalligheid,het moet gewoon zo zijn op dat moment! Heel veel liefs!


  • 04 Februari 2024 - 10:38

    Marijke:

    Ha Pietje,

    Wat mooi weer om te lezen wat je daar beleeft en ervaart. Betekenisvol en verrijkend lijkt me. En dat geeft weer dierbare herinneringen aan liefdevolle momenten en ontmoetingen.

    Een mooie tijd nog daar!

    Lieve groet, Marijke


  • 04 Februari 2024 - 12:44

    Ingrid:

    Nog vele mooie momenten Pietje.


  • 05 Februari 2024 - 17:56

    Manon:

    Lieve Pietje,

    Mooie en aangrijpende verslagen van jou.

    We denken aan je en aan de kinderen en andere mensen om je heen daar.

    veel liefs en zorg ook voor jezelf xxx Pim en Manon


  • 06 Februari 2024 - 11:22

    Monique Krabbenborg:

    Wat een mooie berichten. Fijn dat je dit kan doen. Zo mooi dat je ziet dat dit meisje dus best heel wijs is.

    Veel liefs. Monique.


  • 09 Februari 2024 - 22:39

    Anne-Margriet:

    Wat mooi om zo een stukje mee te krijgen van de mooie dingen die je daar mag doen![e-1f64c]

    Kracht, sterkte en liefde toegewenst bij alles wat nog komen gaat!

    Groetjes,

    Anne-Margriet


  • 21 Februari 2024 - 15:20

    Hansje Elzenga:

    Hoi Pietje, wat een geweldige tijd zul je daar hebben. Fijn ook die positieve zaken die je er mee maakt.

    Geniet van je laatste week en we kijken uit naar je komst weer in Putten.

    groet, Hansje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 63144

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: