Luchtig - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Luchtig - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Luchtig

Blijf op de hoogte en volg Pietje

31 Januari 2015 | Filipijnen, Manilla

Lieve Allemaal,
Vandaag houd ik het maar een beetje luchtig: gezien mijn hoofd en en temperaturen leek mij dat een goed idee. Francis begint steeds beter de speen te accepteren. Heeft vreselijke moeite met iets oraals maar..... gisteren zijn er 4 flesjes in gegaan: daar waren we blij mee. Wein nog gebeld voor een adviesje en zo komen we er wel.
Slapen blijft een probleem want hij heeft erg veel last van darmkrampen.
We mogen tevreden zijn en vanmorgen is hij met de social worker (Jasmin) naar de oogarts en de neuroloog. Het is lastig om hem te herplaatsen. Jasmin heeft 30 instellingen gebeld: 29 zeiden "nee" en 1 zei "misschien". Dat was ook nog een hospiceachtige kinderopvang, en daar willen wij hem natuurlijk liever ook niet hebben. Dus we hopen dat de prognose voor de toekomst van vanmorgen wat gunstig uitvalt. In dat geval kan hij misschien toch hier blijven. Ondertussen knuffelen we hem plat. En? Ik heb een oude kinderwagen gekregen waar ik zoooo blij mee ben: we kunnen nu samen af en toe even stappen: goed voor ons allebei. Tot nu toe zat ik gebonden aan het appartement maar dat is en beetje donker. Ik kan wel een stoel buiten zetten maar ik ben gewaarschuwd dat ik niet weg kan zonder hem weer binnen te zetten want anders zou deze bij terugkomst wel een foetsie kunnen zijn. Steeds van buiten naar binnen en van binnen naar buiten is ook niks dus blijf je maar binnen. De deur, waar geen hor voor zit, open laten om frisse lucht binnen te laten is geen optie vanwege de muskitos. Ik kon wel een vreugdedansje maken. Nooit had ik kunnen denken dat ik op mijn 63ste zo gelukkig zou kunnen worden van een oude kinderwagen: een kinderhand is gauw gevuld!!!!
Dus vanmorgen ben ik op pad gegaan. Even nix dus en wat te eten kopen met een JEEPNY. JEEPNIES zijn JEEPS die de Amerikanen na de oorlog hier hebben achtergelaten. Ze zijn omgebouwd/verlengd en fantastisch creatief beschilderd. Kunstenaars in Nederland zouden verbaasd staan. Bart-Jaap: als er een prijs voor de meest originele Jeep zou bestaan dan verloor je direct, zeker weten!. In de Jeepny zitten in de lengte 2 banken tegen over elkaar. Op iedere bank kan 10 a 12 man zitten. Mocht je achterin zitten en je moet betalen.... dan geef je een briefje van b.v. 10 pesos aan de buurman die het vervolgens ook weer doorgeeft enz totdat het de chauffeur of zijn bijrijder heeft bereikt. Zo komt ook het wisselgeld gewoon weer jouw kant op. Niemand zegt eigenlijk iets, het enige wat gebeurt is het heen en weer schuiven van de centjes. Voor je instapt zeg je even tegen de bijrijder waar je heen moet en hij volgt het verder via diverse achteruitkijkspiegels. En natuurlijk staat de muziek keihard. Heel apart. Ze rijden de hele dag door en stoppen waar nodig. De ingang is achterin dus als je er weer uit wilt moet je tussen de banken door gebogen weer naar de achteruitgang. Er staat een foto's van hierbij. Meer foto's zijn te zien op http://1drv.ms/1ySfqsI.
Ook nog een keer gegeten bij Hans en Annemarie (zie ook foto's via de link). Eva mocht kiezen voor haar verjaardag en dat was "pruttelpotje": lekker hoor met een heerlijk gezond toetje met veel fruit. Ik zou op een bepaalde tijd afgehaald worden..... oef hij was te laat! Iedereen zei al gekscherend dat hij al te lang op de Philippijnen woont. Dan krijg je dat want je aan de tijd houden is echt iets voor westerlingen kennelijk.
Dat was het weer. Mijn kleine vriend zal zo wel thuiskomen en moet daarvoor nog het een en ander doen.
Bedankt voor jullie lieve woorden en het wordt weer vervolgd!
xxPP


  • 31 Januari 2015 - 08:39

    Anne:

    Is de kleine man nog steeds bij je? Heb je de volledige zorg?
    Ik geniet van je verhalen en zie uit naar de foto's!

    Liefs Anne

  • 31 Januari 2015 - 10:00

    Aafke:

    Lieve Pp, Wat een heerlijk verhaal nu weer! Wat zul je een band krijgen met en je hart verliezen aan dat dierbare kleine ventje wat jouw zorg en liefde zo nodig heeft! Wat een geluk dat ie jou en jij hem hebt gevonden! Wat een bak aan ervaringen komt er bij je binnen en ik leef in gedachten met je mee. Veel liefs XXXAaf

  • 31 Januari 2015 - 11:21

    Han En Henny C:

    Lieve Pietje,
    Heftig allemaal hè. Heel anders dan op foto's, dat lijken bijna idyllische plaatjes vergeleken bij de werkelijkheid. Je hebt een zware taak gekregen, heel veel sterkte en goede gezondheid toegewenst, we bidden voor jullie. Op één ding zijn we jaloers; je bezoekjes aan onze kinderen en kleinkinderen . we missen hen. Ik (henny) zal morgen in de mededelingen iets over jouw werk zeggen. Kunnen we daarvoor bidden in de gemeente. Groetjes, Han en Henny

  • 31 Januari 2015 - 13:50

    Solveig:

    Lieve Piet,

    Ben diep onder de indruk.

    solveig

  • 31 Januari 2015 - 14:31

    Bart-Jaap:

    Geweldig zoals je dit doet, ver weg, maar niet alleen.

  • 31 Januari 2015 - 19:35

    Leanne:

    Lieve Pietje,

    wat fijn om zo op een afstandje mee te kunnen leven/lezen! Heftig allemaal, als ik het zo lees! Gelukkig ben je niet alleen!

    Liefs v Leanne

  • 31 Januari 2015 - 22:20

    Heleen:

    Dag Pietje,

    Ja, een heel avontuur! Het is zwaar werk maar je bent gemotiveerde mensen. Kracht naar kruis is hier zeker van toepassing. M25 is waar je mee bezig bent (mattheus 25).
    Veel succes en take care! Lieve groet, Heleen

  • 01 Februari 2015 - 17:41

    Hendrik En Miene:

    We leven met je mee, maken ons wel een beetje zorgen jij zo ver weg in zo'n vreemd land. gelukkig blijven we op de hoogte via Jaap. Heel veel sterkte met alles.
    Hendrik en Miene

  • 01 Februari 2015 - 22:11

    Annet Ten Doeschate:

    Lieve Piet,
    Wil toch ook even in het openbaar roepen dat ik je bewonder. Ook omdat ik je beroep op me om voor je in te vallen bij het werk waarvoor je naar de Philippijnen ging (maar dat je niet kunt doen omdat men de gezondheid van Francis wil laten voorgaan en jou dus voorlopig voor hem heeft gereserveerd) niet zal honoreren. Jij bent de Florence Nightingale van de familie, niet ik.
    Maar over een volgend project, mits langer vantevoren bekend en mits in een klimaat waar aan mijn hart en mijn dunne vezels niet zulke extreme eisen zullen worden gesteld, gaan we samen nadenken!
    Liefs,
    "Nul"

  • 02 Februari 2015 - 14:38

    Fried:

    Eindelijk eens rustig al je verslagen gelezen en je foto's bekeken. Het is allemaal veel heftiger dan ik gedacht had. Wat kan je leven dan helemaal op de kop komen te staan, gelukkig voor Francis dat jij er bent. Fijn dat we jouw belevenissen kunnen delen hier in een rustig Nederland, wel even wat anders. Ik kijk uit naar de volgende berichten en intussen wens ik je veel sterkte en af en toe ook rust toe, liefs Fried

  • 02 Februari 2015 - 23:31

    Loes:

    Wat een verrassing dat ik je sprak aan de telefoon!! Wat vond ik dat geweldig, m'n hele dag was weer goed!! Maar, zorg ook goed voor jezelf, zeker met die hitte, die slopend is. Fijn dat je ons zo laat meeleven met je belevenissen en dat je de tijd en moeite neemt om alles zo gedetailleerd op te schrijven!

  • 06 Februari 2015 - 15:05

    Diny:


    Wat een schitterende, kleurrijke bus. Zo zie je wat je met oud materiaal kunt doen mooi hoor.
    Francis boft geweldig dat Pietje in zijn nabijheid is om hem te verzorgen. Wat ben je toch een
    kanjer maar vergeet niet om goed op jezelf te letten. Het klimaat, voedsel en andere dingen
    zijn totaal anders dan wat we hier gewend zijn. Maar onze positieve gedachten en woorden
    zullen je ongetwijfeld steunen. Een uitgebreide mail komt nog.
    Liefs,
    Diny


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

08 April 2015

Angel - vervolg

08 Maart 2015

DANKWOORD (vervolg)

08 Maart 2015

DANKWOORD

04 Maart 2015

Zach (3)

03 Maart 2015

Zach (2)
Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 63218

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: