Weer terug na Corona - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Weer terug na Corona - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Weer terug na Corona

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

25 December 2022 | Filipijnen, Manilla

Dag Allemaal,

Het is weer zo ver…. na alle coronaperikelen is de mogelijkheid er weer om te vertrekken naar het TLC in Manilla.

Voor de nieuwkomers onder jullie: TLC staat voor “The Little Children”, een familie huis voor afgestane/gevonden baby’s/kleintjes die daar worden opgevangen enin afwachting zijn van adoptie.

Je kunt alles hier over vinden op google “The little children’s home, Taytay, Rizal”.

Hans en Annemarie (Hans werkzaam op een school voor kinderen van zendelingen en Annemarie verbonden als verpleegkundige aan het TLC) waren eigenlijk de aanleiding dat ik er jaren geleden voor het eerst heen ging.

Zij zijn dit jaar definitief terug gekomen (na 10 jaar) en in eerste instantie dacht ik dat het doek ook voor mij was gevallen. Toch niet….. ik vertrek 26 januari! Gek dat zij dan niet meer in Manilla zijn: ik had altijd een briefje in mijn tas met hun adres en telefoon nummer, mocht er iets zijn….. dat was een fijn idee.

Inmiddels heb ik contact met een Amerikaans echtpaar waar ik 6 weken kan verblijven. Ik kan vanaf dit logeeradresop eigen kracht naar TLC: eerst 20 minuten lopen vervolgens met een Jeepny en het laatste stukje weer lopend (de berg op) .... dus ben niet afhankelijk van anderen.

Met meerdere verslagen zal ik jullie op de hoogte houden.

Ik wensjullie een fantastisch, gezond en gezegend 2023 toe: pas niet alleen goed op jezelf maar zorg ook goed voor elkaar!

xxPP


  • 25 December 2022 - 15:52

    Piet H. :

    Jullie allemaal, hier èn dáár een Gezegend Nieuwjaar toegewenst! [e-1f64f] God is Goed, en dat Hij deze reis weer mogelijk maakt is geweldig.

    Pietje, je wéét, Emanuel, Hij is met je, de Here Jezus houdt van jullie allemaal! [e-1f64f] [e-2763]️ [e-1f49e]


  • 26 December 2022 - 00:42

    Joke Navis :

    Wat een goed nieuws.

    [e-1f49e]


  • 26 December 2022 - 10:29

    Ingrid Andeweg:

    Geweldig dat je weer gaat. Avontuurlijk en ook dapper! Hoop dat je een mooie tijd hebt en dat het je veel voldoening geeft. Succes! Ik kijk uit naar je verslag.


  • 26 December 2022 - 14:02

    Mirjam De Jong:

    Dag Pietje, ik geloof dat mijn reactie foetsie is, Was vergeten mijn emailadres in te vullen. Een hele mooie tijd op de Filipijnen, fijn dat je er nu weer naar toe kan.

    Een hele mooie jaarwisseling en alle goeds voor 2023, Mirjam


  • 26 December 2022 - 23:26

    Margriet Van Drie:

    Heel veel succes in Manilla!! Ik kijk er naar uit je belevenissen daar te volgen!


  • 27 December 2022 - 12:50

    Ria :

    Hé Pietje,

    Leuk om je te volgen. Hele goede tijd. Met jouw zorgende instelling is het voor de kinderen super dat je weer mag en kunt gaan.


  • 29 December 2022 - 09:55

    Liesbeth:

    Hoi Pietje, goed om te horen dat je weer je werkzaamheden kunt oppakken. Wens je daar een goede tijd toe. Groet [e-1f596]


  • 01 Januari 2023 - 19:12

    Raymond Van Peer:

    Hoi Pietje

    Heel veel succes met je vrijwilligers werk in Manilla.

    Ik ga je volgen.

    T,z,t, een goede reis toegewenst

    Groeten Raymond


  • 07 Januari 2023 - 09:49

    Yvonne:

    Ha lieve Pietje,

    Heb bewondering voor je dat je alleen naar Manilla gaat om daar vrijwilligerswerk te doen. Heel veel plezier daar en een goede tijd

    Ik ga je zeker volgen. Ben heel benieuwd naar jouw belevenissen.[e-1f604]

    Liefs, Yvonne


  • 16 Januari 2023 - 17:19

    Manon:

    Hee pietje, ik probeer het nog een keer :)

    eerst vond ik je bericht in mn reclamebox tijdens digitale schoonmaak.

    ik typte een bericht, maar dat werd niet gepost ( emailadres niet opgeschreven , suf maar ik heb daar niet altijd zin in) en het hele bericht is dan ook in 1 x foetsie

    enfin, nu in staccato de samenvatting lieve Pietje: heel veel succes met je reis en wat bijzonder zal het weerzien zijn met de mensen die je nog kent!

    het lijkt me heel fijn dat je een nieuwe crash familie hebt bij wie je terecht kunt als er iets is.

    ik wens je een mooie en betekenisvolle tijd; en maak zelf ook af en toe een pas op de plaats.

    liefs van pim en manon xxx


  • 17 Januari 2023 - 17:35

    Ans:

    Mooie reis toegewenst Pietje!

    Leuk om je te volgen!

    Ik ben benieuwd naar je belevenissen!


  • 17 Januari 2023 - 18:48

    Monique Krabbenborg:

    Hoi Pietje,

    Wat goed van je om toch weer te gaan. 6 weken is best lang zaten we ons hier te bedenken. We weten zeker dat je daar wel weer een taak voor je ziet weggelegd. Net als de jaren hiervoor. Mooie en verdrietige momenten. Ik kijk uit naar je verslagen van alles wat je daar mee maakt. Veel liefs van Monique.


  • 25 Januari 2023 - 18:00

    Han En Henny:

    Beste Pietje, we wensen je een goede reis toe morgen.

    En een hele goede gezegende tijd in Manila.

    We denken aan jou en Bart-Jaap. Hartelijke groet Han en Henny. [e-1f64f][e-1f44b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 62766

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: