De eerste dagen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

23 Januari 2017 | Filipijnen, Manilla

Lieve allemaal,
Zo, ik begin wat op adem te komen......een mooie vlucht gehad zonder vertragingen en een goede overstap in Taipeh (Taiwan). Ik kwam in de avond aan en bij de uitgang stond de beloofde chauffeur met het bordje "Pietje" er op, en daar was ik erg blij mee. Gelukkig: vond het toch wel spannend om, mocht hij er niet zijn, een alternatief te moeten bedenken. Het was ontzettend druk en een hele klus om Manila uit te komen. Tsja, dat hadden we kunnen weten: vrijdag, het begin van het weekend! De temperaturen zijn zoals ze altijd zijn omstreeks deze tijd...29gr. Het voelde alsof ik niet was weggeweest.
Na thuiskomst even kennis gemaakt met mijn gastheer en gastvrouw, Ben en Sandy, en mijn bed in geploft. Sandy is hoofdverpleegkundige van de FAITH SCHOOL en wat Ben doet is mij nog niet duidelijk. Wat ben ik verwend: een fijne kamer en een eigen douche/wc!. Alles lag klaar: tandpasta, shampoo enz. heel lief! Gisterenmorgen toen het licht werd zat er een onbekend vogelsoort voor mijn raam lawaai te maken: heel leuk. Ik kijk uit op een stuk tuin en over de muur hangt een bloeiende bougainville die mij stralend aankijkt. Gisteren maar verder uitgepakt: de stekkers van de electronica pasten niet in hun stopcontacten. Kennelijk is dat overal verschillend: vorig jaar bij Steve en Rhonda en in de TLC pasten ze en daarom had ik geen andere stekkers meegenomen. Maar als je de weg weet is dat geen probleem: trike, jeepny en hup naar de winkel. Wist precies waar ik wezen moest en heb 2 stekkers gekocht: alsof ik er gisteren nog geweest was.
Geleidelijk aan komen de gesprekjes over en weer een beetje op gang: snuffelen heet dat. Gisterenavond pannenkoeken gegeten. We moeten nog even afspraken maken over de spelregels maar die gaan er wel komen. Inmiddels kreeg ik van Hans en Annemarie, hemelsbreed 1 km bij mij vandaan, een uitnodiging om zondag te komen eten maar ik wil ook niet meteen de hort op gaan: misschien hebben zij(Ben en Sandy) andere plannen.
Zondagmorgen mee geweest naar de dienst en dat was mooi. Verder lekker de tijd gehad om een beetje te lezen met de "beentjes hoog" en een kop thee. s'Avonds samen gegeten.
In de nacht van zondag op maandag heeft het zo enorm geregend: het was gewoon eng. Ik had wel verhalen gehoord hoe dat zou kunnen zijn in de tropen maar het is wel heel anders als het echt zo langs je raam naar beneden glijdt. Natuurlijk hoopte ik dat het daarna wat frisser zou zijn maar het was echt drukkend klef weer vandaag en de temperaturen gaan vanaf nu oplopen, zo is mij verteld.
Vandaag is het dan allemaal echt begonnen. Het was leuk om iedereen weer te zien en voor je het in de gaten hebt draai je weer helemaal mee. Goed om te zien dat de lockers in gebruik zijn. Tussendoor nog even een slotje gekocht voor die van mij. Ik had stroopwafels meegenomen. Uit angst dat ze verpulverd aan zouden komen had ik ze in een grijze PVC buis gedaan tegen het stoten en ze zijn puntgaaf gebleven. Ideetje voor jullie?
XXPP

  • 23 Januari 2017 - 12:12

    Mady:

    Ha Pietje, helemaal geen afscheid meer van je genomen, maar ik hoop je snel weer te zien. Fijn dat je zo'n goede reis en ontvangst hebt gehad. Veel zegen en succes toegewenst voor je werk en de mensen daar en natuurlijk ook voor jezelf en blijf gezond. Liefs, Mady

  • 23 Januari 2017 - 12:29

    Loes:

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!! En super dat je ons weer zo'n enthousiast verhaal toestuurt zodat we allemaal kunnen meedenken! Loes

  • 23 Januari 2017 - 12:32

    Cor En Els Leijdeckers:

    Ha die Pietje!
    Wat fijn dat je reis goed is verlopen en dat alles is gegaan zoals je hoopte. Dat is in elk geval een grote meevaller!
    We wensen je een hele goede gezegende tijd toe. Geniet ervan. Wees gezegend en wees een zegen voor die kids daar.
    We denken aan je. Een goede tijd en we zien je berichten met plezier tegemoet.
    Liefs,
    Cor en Els

  • 23 Januari 2017 - 13:05

    Carla Weijermars.:

    Lieve Pietje,
    Leuk je verslag te lezen.Heel veel sterkte.
    Groetjes van ons Carla.

  • 23 Januari 2017 - 13:12

    Dinie:

    Hoi Piet, fijn dat de reis goed is verlopen en ook fijn dat je je er weer thuis voelt. Heerlijk die temperatuur . 29 graden is nog wel te doen. Hier is het koud en vandaag geen zon .het is grijs weer dus triest. Er komen zo wat dames om te bridgen. Als je niet naar buiten kan dan moet je wat anders bedenken.ik lees met veel plezier je verslagen over de reis . Erg leuk. Hier verder geen nieuws,wij hebben elkaar pas nog gesproken. Succes met alles xxxx Dinie en Ruud

  • 23 Januari 2017 - 13:56

    Hansje:

    Ha, de eerste gezellige mail uit het verre! Fijn dat je het zo getroffen hebt met je logeeradres. Het is mooi dat je je ook af en toe eens terug kan trekken op een "eigen" plekje.
    De sneeuw ligt hier nog steeds en er wordt al ijverig geschaatst.
    Ik heb narcisjes gekocht en in de vensterbank gezet om zo het voorjaar naar mij toe te trekken!
    Geniet van de warmte en vooral van de kindertjes!
    Liefs Hansje

  • 23 Januari 2017 - 20:09

    Marlon:

    Fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat je een goede thuisbasis hebt. Heel veel succes! Lieve groeten marlon

  • 23 Januari 2017 - 21:48

    Anne:

    God bless you!

  • 23 Januari 2017 - 21:52

    Nel:

    Lieve Pietje, fijn dat wij weer deelgenoot mogen zijn van de tijd in Manilla.Geweldig dat je gelijk weer thuis was en er zo een gastvrij plekje voor je was. Laat je lichtje daar maar weer schijnen dan komt alles goed.Wees gezegend om voor anderen tot zegen te zijn. Pakkert Nel

  • 24 Januari 2017 - 19:39

    Monique:

    Hoi Pietje,
    Wat fijn dat alles goed is gegaan. We hadden nog heel wat te bepraten maar geen tijd meer voor. Ik geniet nou alweer van je belevenissen en wens je een ontzettende goede tijd daar. Groetjes van ons.

  • 27 Januari 2017 - 22:44

    Han En Henny:

    Hallo Pietje, je eerste werkweek zit er weer op. Kwam je nog weer voor verrassingen te staan?
    We zouden zo om het hoekje willen kijken. Veel sterkte. Hartelijke groet, Han en Henny

  • 05 Februari 2017 - 14:38

    Gerrie Van De Meeneh:

    Hallo Pietje hier alles goed,bij jouw ook hoop ik.fijn dat je een goede reis had.we missen je wel hoor.vandaag ds Ezinga gehad het was geweldig 2doop aan vragen,de heer gaat door met het werk. Groetjes ook van Gerrit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Derde reis

Veel handen maken licht werk

Recente Reisverslagen:

02 April 2017

Laatste keer?

06 Maart 2017

Bezoek

23 Februari 2017

Verrassing

21 Februari 2017

Halverwege

14 Februari 2017

Valentijn
Pietje

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 62739

Voorgaande reizen:

11 Januari 2024 - 26 Februari 2024

Handen uit de mouwen.

26 Januari 2023 - 09 Maart 2023

Na Corona

22 December 2020 - 22 December 2020

Jammer, jammer

08 November 2018 - 27 November 2018

Manilla 2018-2

25 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Voor de vierde keer naar Manila

19 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Derde reis

22 Januari 2016 - 29 Maart 2016

mijn tweede reis

03 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis

15 Januari 2020 - 30 November -0001

En dat wordt zes........

Landen bezocht: