Vlak voor vertrek - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu Vlak voor vertrek - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pietje Pull ter Gunne - WaarBenJij.nu

Vlak voor vertrek

Door: Pietje

Blijf op de hoogte en volg Pietje

14 Januari 2020 | Filipijnen, Manilla

Dag Allemaal,
Gisteren morgen rolde een berg berichtjes binnen via de W APP……. “ga je nog?”, “durf je het aan om die reis te maken?”, enz. In eerste instantie vroeg ik mij af waar het allemaal over ging …. geen idee!
Geleidelijk aan sijpelden de berichten over de vulkaanuitbarsting binnen. De giga vulkaan die ik 3x heb bezocht: 1 x met Rhonda en Steve (mijn logeeradres) en de 2e keer toen baby Elisabeth overgeplaatst werd naar een gespecialiseerd kindertehuis (gerund door Amerikanen) voor gehandicapte kinderen…..ja, er zijn gelukkig nog steeds mensen met een groot hart die bewust kiezen voor een gehandicapt kindje. En….de 3e keer met Weina en Nanne die mij kwamen bezoeken (zie foto 1, op de achtergrond de vredig ogende vulkaan).
Zo’n enorme grote berg die daar lag in een grote baai …. het zag er indrukwekkend uit: eigenlijk als een bezadigde oude beer die tevreden was op de plek waar hij lag en genoot van de zon! Twee gezichten dus nu de uitspattingen meer dan 15 km de lucht in zijn gegaan. Bedacht me net dat het de afstand is van ons huis naar mijn zusje Annet in Wekerom maar dan verticaal! Wat enorm! Wat een angst voor de mensen die daar wonen…
Het vliegverkeer is inmiddels weer een beetje genormaliseerd en zoals het er nu naar uitziet ga ik morgen met het treintje naar Schiphol en vertrek morgenavond! We zullen het zien!
Ik word afgehaald door Jorge, de driver van de missionary, dat is een fijn en veilig idee en ga dan meteen naar “mijn” kamer! Heel vertrouwd allemaal …. voelt toch een beetje als naar huis gaan!
Inmiddels kreeg ik nog een mailtje of ik wat onesies (rompertjes) mee zou kunnen nemen. Heb er nu 55 (foto 2) in de koffer in alle modellen en kleuren. De wens was zonder lange mouwtjes natuurlijk en Zeeman had een hele berg liggen die er uit moesten voor de winter ….. sommigen waren slechts 75 ct.
Dat was het voor nu: dank voor jullie belangstelling, alle goeds en een hug, Pietje

• 14 Januari 2020 - 17:41

Annet:

Jammer dat ik die vulkaan destijds heb gemist, maar de foto is heel erg leuk!

• 14 Januari 2020 - 17:46

Olga Van Der Tuuk:

Dag lieve Pietje, wat ben je toch een kanjer! Biddend staan we achter je reis. Goede aankomst gewenst en dikke knuffel van ons. Gert-Jan en Olga

• 14 Januari 2020 - 18:45

Elsje Andrea Brink-Petersen, Van Den:

Hele goede reis Pietje en veel plezier. Blijf aub wel een beetje uit de buurt van die vulkaan!
    Succes, we denken aan je

• 14 Januari 2020 - 19:20

Alline:

Een heel goede en veilige reis gewenst Pietje!
    Leuk om op de hoogte te blijven, en we wensen je veel Zegen in je werk!
    Hartelijke groet,
    Johan en Alline

• 14 Januari 2020 - 19:48

Else:

Nogmaals hele goede reis zonder last van asregen. Leuke foto's. En knuffel de romper-kindjes.

• 14 Januari 2020 - 19:48

Else:

• 14 Januari 2020 - 20:04

Marja:

Dit blog geopend, vlak voor je vertrek! Geweldige onderneming en ik vind het fantastisch jouw inzet te volgen! Goede, voorspoedige reis en fijn dat aankomst daar zo vertrouwd is.
    Tot snel van ver, lfs.m

• 14 Januari 2020 - 21:46

Irene:

Hele fijne tijd!

• 14 Januari 2020 - 22:04

Lotte:

Wat fijn dat ze de rompertjes nog hadden! Fijne reis!

• 14 Januari 2020 - 22:10

Piet H. :

Pietje... Weet dat Emanuel bij je is❣ je gaat samen op reis! Hij is ook met BJ ❣

• 14 Januari 2020 - 22:15

Piet H. :

En wij bidden voor behouden aankomst en een Goede en Gezegende tijd aldaar.

• 14 Januari 2020 - 22:30

Marlon :

Een goede en voorspoedige reis en heel veel succes met alle lieve kinderen!

• 15 Januari 2020 - 09:08

Antoinette Boschker:

Geweldig om je nu te volgen Pietje!
    Wens je heel veel succes en de hartelijke groeten van Jan en mij.

• 15 Januari 2020 - 09:32

John Sussenbach:

Wat mooi dat je je weer dienstbaar wil maken! We bidden je een goede reis toe en een zegenrijk verblijf op de Philippijnen. Vaya con Dios! En Bart-Jaap: veel sterkte tijdens Pietje's afwezigheid.

• 16 Januari 2020 - 10:01

Victorine:

Idd bewonderenswaardig wat je doet. Fijn, dat ik mee mag kijken. Alle goeds en geniet ondertussen van je kindertjes en hun blije gezichtjes, waar jij voor zorgt. Doei doei

• 16 Januari 2020 - 10:13

Manon:

Ha Pietje,
    Ik hoop dat je veilig bent aangekomen. Zorg ook goed voor jezelf en heb een mooie tijd daar!
    liefs van ons uit Tillie xxxx

• 18 Januari 2020 - 11:55

Els Van Der Heijden-Offermans:

Weer veilig geland en nu dompel je onder in de inmiddels voor jou vertrouwde wereld...,maar hoe anders!!
    Dus gezondheid is belangrijk,neem je in acht.Hans heb ik gesproken en zou zich laten horen.Het wordt er niet makkelijker op voor hem.
    Ik hoop dat het een mooie tijd voor je wordt en wens je veel sterkte en fijn dat we via je verslaggeving contact hebben.liefs ELS

• 19 Januari 2020 - 16:39

Marja:

Ondertussen ben je gearriveerd en ga ik je voor het eerst volgen! Heb respect voor je inzet en hoop dat je reis goed is verlopen! Succes!

• 24 Januari 2020 - 09:53

Marijke:

Ha Pietje,
    Een goede tijd gewenst in de Phillipijnen.
    Succes met het mooie en belangrijke werk dat je daar doet.
    Ook jij hebt een groot hart!
    Liefs, Marijke